סביבות העבודה משתנות ואיתן גם המנהיגות

עולם סביבות העבודה משתנה, כך שגם המנהיגות חייבת להשתנות. אסטרטגיה בית הספר למנהיגות של גוגל, יוזמה מיזם ייחודי בתוך משרדי גוגל,. כדי לסייע למנהלים לפתח לא רק את הכישורים אלא גם את דפוסי החשיבה הדרושים למנהלים מוכשרים כדי להוביל, ביעילות ועוצמה ניהולית מבריקה במאה ה-21.               

המטרה הייתה לעבוד עם מעבים ואדריכלים שיעבדו בשיתוף פעולה עם בית הספר למנהיגות של גוגל. הנושא שעומד כיום על הפרק בסביבות למידה וסביבות עבודה, מול ארגונים והנהלות, הוא צורך לפתח מסגרת לדרך למידה חדשה שמותאמת לכל מנהל שהוא למעשה מנהיג של הצוות שלו. תכנית אדריכלית תומכת בהתפתחות ובאבולוציה של המנהלים באופן צמוד ומלא. כחלק ממאמץ זה נולד בית הספר – אב טיפוס ללמידת פנים אל פנים, המעביר את האופן שבו סגל ההוראה מלמד, את האופן שבו המשתתפים עוסקים וכיצד החוויות מועברות. בית הספר, שבמטה של גוגל במאונטיין וויו, קליפורניה, מושך אליו מנהלים מחברות ברחבי העולם שמגיעים לקחת לשיעורים, סדנאות ולעבור הכשרות.

מהבוקר ועד סוף היום, החלל מייצר גילויים חדשים מעוררי התפעלות, באמצעות הפעלת מערכות ורכיבים רב חושיים, אשר מעוררים מעורבות מוגברת במטרה לייעל ולמקסם את הלמידה בחלל. החדר המרכזי יכול להתחלק לשלושה חלקים באמצעות וילונות מכניים גבוהים, וארבע יחידות אחסון גדולות שיכולות להתנייד לנוע, להסתובב ולשנות את מוקד מרחב הלמידה וצורתו.

היות ועיצוב פנים יכול ליצר מעורבות רגשית ותעדוף של שימוש, העיצוב מציע רמזים חזותיים שמעניקים סוכנות למשתתפים ולמחנכים, ומעודדים אותם לזוז, לדחוף, לסובב, להניע, לגעת, ולשנות ולמעשה לתת חוויית שימוש אישית בחלל.

ספות וצמחים מותקנים כמערכות ניידות על גלגלים; ספריות מסתובבות; וילונות שניתן להוריד או להרים; ניתן לאסוף ולנסות בסקרנות לעשות שימוש בפרטי רהוט וחפצים.    החלל מתכווץ בקנה מידה כדי להתאים את עצמו לסוג האינטימיות הדרושה למפגש הלמידה או עבודה. ויש אפשרויות שונות של שימוש בחלל רחב או מכוון מחולק או פתוח לפי תוכנת הלימודים הנדרשת.   מתוך שימוש בעקרונות הנוירו-אסתטיקה, המרחב מגיב לצרכים הפיזיים, המנטליים והרגשיים של כל משתתף. כאדריכלים ומעצבי פנים חשוב לנו לאסוף נתונים ולמדוד אותו בסביבה מרגשת וסוחפת כשאת. עם הנתונים החשובים האלו אפשר לשיפוט את מידת ההצלחה לגבי תוצאות הלמידה, וכך ניתן להתאים את החלל בשוטף, במאמץ לתמוך בלמידה יעילה – המטרה המרכזית של החלל.

   לסביבות עבודה גמישות בפרויקטים ניבחרים