עיצוב סביבת עבודה היברידית

היברידית במקום העבודה:

מאחר והגבולות בין חיי העבודה לבין חיי הבית היטשטשו לגמרי, ובעיקר בתקופה זו של הקורונה, כולם עושים הכל בכל מקום והעבודה מתרחשת בכל מצב, ובמקביל בבית ומשרד.  לאור המצב החדש סביבות עבודה היברידיות (Hybrid Workplace ) יהפכו לנורמה בעשור הקרוב.

מה עושה סביבת עבודה להיברידית: כזו   הכוללת מגוון רחב ורבגוני של חללים. 

 המחקרים של סביבות העבודה מראים לנו שמחצית מהעובדים לא יכול למצוא  לעצמו

את הסוג הנכון של החלל שהוא זקוק לו במקום העבודה: סביבת עבודה לעבודה בפוקוס, סביבה לשיתוף פעולה, או סביבה למנוחה והרפיה. לכל כוח עבודה יש אישיות שונה לחלוטין וסגנון עבודה מיוחד לו ולכן דורש מגוון רחב ושונה של חללים. מעצבי פנים, אדריכלים ומנהלים חייבים להתמקד באופן השונה שבו העובדים משתמשים בסביבת העבודה במקום העבודה, ולא רק איך סביבות העבודה נראות או איך וממה הן מעוצבות.

חוויית העובד

   User Experience-  UX

כיום אנחנו כבר לא מעצבים סביבה לעובדים. אנחנו מעצבים להם חוויה. עם פתיחת המאה ה -21 רואים שחברות מובילות בעולם בניהם גוגל ו -Facebook מעדיפות לבנות את כל הארגון שלהם סביב חוויות העובדים שלהם. יש להם מנהלים ייעודיים לנושא, שמפקחים על יצירת החוויות האלה. מדובר בפניה לסטודיו ובקשה לתכנון אדריכלי של כל חווית העבודה.  תפקידים חדשים נוצרו בתעשייה והגדרת מנהלים כמו “אחראי אושר” שמוודאים שכוח העבודה, העובדים והמנהלים פשוטו כמשמעו יהיו מאושרים.                                                                             המשרדים שמתכוננים ומעוצבים היטב מספקים חוויות משתמש נהדרת לאלו שעובדים בהם. מגמה זו מסייעת לנו בסטודיו בתהליך התכנון של הפרויקט, משלב א ועד ת’. המטרה העיקרית היא לחזק את תחושת הסיפוק וההנאה בסביבת העבודה 

יש כמה דרכים טובות לספק UX  הראשון הוא להזיז הצידה את ההיררכיות האנכיות לטובת היררכיה אופקית, ולנסות לבנות הרגלי חשיבה חדשים ונורמה רעיונית חדשה בתפיסת בעלות משותפת בארגון. עובדי החברה לא רק באים לבצע את העבודה, התכלית שלהם היא יותר הוליסטית, הם רואים את עצמם גם כעוזרים ומסייעים לחברה כולה. במסגרת זו יש לספק הזדמנות נוספת לעובדים לקדם את הקריירה. זה חשוב לחשוב לא רק להגדלת העסק אלא גם לגידול וצמחיה מבחינת הקריירה של כל עובד, הזדמנויות לתחושת גאווה וערך עצמי.

לתמונות משרדים מעוצבים   T+R studio 

To images of designed office photos from selected projects by T+R studio – Tali Shenfeld and Rakefet Goldfarb