שלוש אסטרטגיות מרכזיות לבניית המותג בסביבת העבודה החדשה

ציורי קיר של סטודיו T+R

ברחבי העולם, חברות שנפגעו מהקורונה מתמודדות עם אתגר דומה: כיצד ל”אפס” את המותג והתרבות ולהתניע אותו מחדש עם ערכים שמשקפים מה שחשוב לאנשים כיום. משיחות על יצירת חוויות עבודה טובות, ועד למודלים של גמישות היברידית בעבודה, נורמות כגון יום עבודה של “תשע עד חמש” כבר לא “תופסות” ואינן הולמות את מה שאנשים צריכים או רוצים. כדי להבין כיצד להתמודד עם אתגרים אלה, עלינו להבין את החזון של החברה ואת מטרות המותג כדי לתת המלצה מתאימה התואמת את התרבות העתידית שלהם. ארגונים, עסקים ולקוחות פרטיים וציבוריים כאחד נמצאים בעיצומו של “רנסנס של המותג”. הם מחפשים לרענן, למקם מחדש ולמתג מחדש את העתיד, ולמצב מחדש את סביבת העבודה.  להלן שלושה מניעים מרכזיים לשינוי תחומי מיקוד של מותגים, שמבקשים לאפס ולהתיישר מחדש עם הצרכים החדשים של אנשים בעולם המשתנה:

1. נזילות –העבודה והחיים יותר זורמים וגמישים. לעובדים רבים מעולם לא היה חופש ובחירה גדולים יותר מאשר לנווט את הגבולות בין צרכים אישיים ומקצועיים. חברות רבות בוחנות מודלים אסינכרוניים לסביבות הפעלה 24/7 ובוחנות כיצד המותג והתרבות חייבים לתמוך בכך באמצעות מסרים פנימיים, המאפשרים לכולם לדעת שהם נמצאים בעמדה שווה, לא משנה היכן הם עובדים. התקשורת הארגונית חייבת להישאר גמישה כדי להגיב לבעיות גלובליות בזמן אמת. כפי שכולנו ראינו עם החזרה למשרד, ברגע שארגונים מותחים “קו בחול” על תהליכים וציפיות תרבותיות, כוחות מתנגדים, או זרמים מפריעים, יכולים לגרום לארגון ל”אפס” את החשיבה ולפנות לכיוון חדש. למעשה, מסרים אירגוניים נוקשים מדי לא יתקבלו על ידי העובדים היום, ולכן  צריכים לנקוט בגישה יותר גמישה.

T+R studio עיצוב סביבות עבודה
T+R studio עיצוב סביבות עבודה

2. הון עצמי –בין אם אתה נפגש פנים מו פנים, או באופן וירטואלי, המטרה של החוויה צריכה להיעשות באופן “הגון” לכל המעורבים. עלינו לפעול לביטול התנהגויות והרגלים ישנים, כדי למצוא דרך טובה יותר קדימה. חברות רבות בוחנות נורמות “שכונתיות” חדשות, עוסקות בסדנאות תרבות ומוצאות שפה משותפת חדשה התואמת את מקום הימצאם של צוותי העבודה כיום.

T+R studio עיצוב פנים במסטרסקול סביבת עבודה
T+R studio הדמייה של סביבת עבודה
אחרי השנתיים האחרונות, אנשים מחפשים דרכים להחזיר את האיזון והשליטה לחייהם. הם רוצים לאמץ את המודל החדש הזה של חיים ועבודה בדו-קיום. בנוף של היום, אנשים מחפשים פשטות

3. פשטות – יש לנו יותר מדי מדדים שמצביעים על היכולת למצוא תוכן בכל מקום, בכל עת. המושגים “גמור, שרוף ומותש” נשמעים יותר ויותר, ובערוצי החדשות אנחנו שומעים על “ההתפטרות גדולה”. אחרי השנתיים האחרונות, אנשים מחפשים דרכים להחזיר את האיזון והשליטה לחייהם. הם רוצים לאמץ את המודל החדש הזה של חיים ועבודה בדו-קיום. בנוף של היום, אנשים מחפשים פשטות.

T+R studio עיצוב סביבות עבודה
T+R studio – הדמייה של חדר סטודנטים בסביבת עבודה

בריאות וכושר ממשיכים להיות בראש מעייניהם של אנשים רבים. למעשה, אחד החיפושים המקוונים המובילים של גוגל לשנת 2021 התמקד בשמירה על בריאות הנפש  

כיוון שהמותגים שאנו פוגשים בהם, בין אם בזמן שאנחנו בעבודה, בקניות או בנסיעות, הם קריטיים לאופן שבו אנו רואים את העולם, עלינו לשקול כיצד לעזור לארגונים להחזיר את האיזון באמצעות העברת מסרים פשוטים וישירים. הלקוחות מבקשים מאתנו לעזור להם להבין ולטפל במציאות החדשה הנובעת מהשנים האחרונות, ומהחוויות הקשורות למגפת הקורונה. הגענו לשולחן בסטודיו עם רעיונות כיצד לעצב מחדש את סביבת העבודה באופן שתתמוך במסרים, ובאופן המימוש של מסרים אלה, למשל לארח סדנאות תרבות כדי לגרום לחברי צוות, עובדים, לקוחות ואורחים לדבר על הצרכים החדשים שלהם. אנו עובדים על מגוון רחב של כלים לניהול שינויים וניהול מותגים, כגון הכנסת ציורי קיר או כרזות של “נורמות שכונתיות” שניתן להציג בסביבת העבודה, כדי לעורר השראה בצוות, לדבר על מה שיעבוד ומה לא יעבוד יותר טוב, מבחינת עיצוב סביבת העבודה עבור הצוות. אנו יוצרים חוויות עיצוב בסביבות וירטואליות ופנימיות כדי לעזור לאנשים להתחבר זה לזה בצורה עמוקה יותר, לא משנה היכן הם נמצאים. אלה הן רק חלק מהאסטרטגיות, הכלים והטקטיקות שחברות יכולות לנקוט בהם כדי לבנות מחדש את המותג והתרבות הארגונית, בזמנים משתנים אלה.