עצוב משרדים מצליחים

עיצוב משרדי INCEPTION VR

עיצוב פנים של סביבת העבודה הוא שלב בלתי ניפרד, והכרחי בהתפתחות העסקית של הארגון. חברי הנהלה ומנכ”לים מבינים זאת היטב. לדבריהם עובדים מייחסים לסגנון סביבת העבודה חשיבות מכרעת בהחלטה האם להצטרף לארגון. עוד עולה מהמחקר כי גם אחרי שהעובד מגויס לארגון יש לסביבה השפעה רבה על מידת הנאמנות שלו, על שביעות הרצון ומידת ההשקעה שלו לאורך זמן בארגון. סביבה מעוצבת בסגנון עם אמירה, ובאווירה מושקעת וייחודית יוצרת תחושת השתייכות ומחזקת את נאמנות העובדים.

הנהלות פונות לסטודיו T+R ואנחנו כמעצבי פנים שמתמחים במיתוג סביבות עבודה חוקרים ולומדים את הלקוח במטרה לעצב עבורו מחדש, או אפילו רק לרענן ולחדש את סביבת העבודה, כדי לחזק את הקשר בין פני המשרד החדש ומשיכת כוח עבודה מקצועי יותר, יצירתי ואיכותי, ובין השאר למשוך עובדים מוכשרים ונחשקים עבור הארגון.

מי שהתחיל את העניין הזה לא היה Google שזוקף את הצלחתו בין השאר לעיצוב הפנים של משרדי החברה. הרבה קודם לכן מי ששמו את הדגש על מיצוב סביבת העבודה ונראות העסק היו משרדי פרסום, סוכנויות יח”צ, שחקנים ודוגמנים, הנהלות של מותגים מובילים ונחשקים כמו קוקה-קולה, נייק, נסטלה, או הילטון, שחוקקות על דגלן מסרים של הובלת הדרך, מודל לחיקוי והרבה מודעות לתרבות עבודה, ערכי אסתטיקה וסגנון חיים.

עיצוב פנים טובה ואיכותי חשוב לחלל כמו חמצן, ולחלופין עלול להיות החנקן בשלב מאוחר יותר של הצמיחה ולאחר ההתבססות של הארגון ועתידו. לעיצוב סביבת העבודה יש משמעות גדולה שלא פעם מהווה יעד מרכזי וחשוב בתכנית השנתית של העסק, ע”פ החלטת ההנהלה. ארגונים מחשיבים כיום את הנושא של עיצוב חללי המשרד כיעד אסטרטגי, ואחד מיעדי תכנית העבודה של החברה. לצד הגדרת יעדים שיווקיים, צפי הוצאות והכנסות, יוגדר יעד של מיתוג מעסיקה, כלומר מיתוג סביבת העסק כתשתית חשובה וקריטית לפעילות החברה ולהצלחת העסק.

בבנייה והגדרת הקונספט הקראטיבי לחלל, מעצבי סטודיו T+R יושבים ביחד עם נציגי ההנהלה, ומי שנבחר לקחת חלק בצוות ההיגוי שמוביל את השינוי בסביבת העבודה, ונגדיר ביחד את ההגדרות המהותיות לתכנון החדש של סביבת העבודה העתידית עבור החברה: נענה על כמה שאלות כמו: מהי הסביבה הנכונה לעסק או לארגון, איך רוצים להיראות מבחינת המיתוג פנימה והחוצה. מהו הלוקשיין הנכון וסביבת עבודה שמתאימה, איך היא מתוכננת אילו אזורים ומרחבי עבודה היא כוללת. את כל אלו והגדרות נוספות שדרושות לתהליך, נגדיר ביחד וכך גם לגבי מערך הקשרים בין המחלקות ובתוך כל צוות.

נגדיר את טיב ואופי העובדים, מי הלקוחות והמבקרים בסביבת העבודה, נאפיין את האורחים הבאים לעסק. למעשה נגדיר ביחד את מגוון קהלי המטרה שישתמשו בסביבת העבודה המעוצבת. בנוסף לכל אלו נגדיר מראש מהו התקציב שלרשותנו בבואנו לעצב את סביבת העבודה, לאן הארגון הולך ועד כמה המשרד המעוצב “גמיש” ועונה לדרישות עכשיו ובעתיד כשהדגש יהיה על גמישות והסתכלות קדימה: מה העסק או סביבת העבודה צריכה לשדר, איזה עיצוב המשרד צריך ומה נכון לשדר לעובדים ללקוחות או לשוהים בחלל.                עיצוב טוב יכלול את ערכי הארגון, את ה”אני מאמין” שלו ואלו יקבלו ביטוי בדקורציה בפרטים ובתכנון כל אזור בעיצוב הכולל.

 התוצאה המתקבלת היא מראה חלל שמחבר אל העובדים למקום העבודה, מחזק את המותג ותחושת ההצלחה של העסק, מסייע למשוך ולשמר כח אדם איכותי, שבתורו ניתרם ונרתם להשקיע בחזרה מזמנו וממרצו  לטובת הצלחת הארגון

לתמונות משרדים מעוצבים נוספים T+R studio טלי שנפלד ורקפת גולדפרב